Våra vakter tar ett foto på varje bil som meddelas en kontrollavgift. Om bilisten gör en reklamation om en kontrollavgift som han eller hon fått, studerar vi de fotografier på bilen som vi tagit och avgör reklamationen utifrån dem. Efter detta skriver vi ett svar på reklamationen. Vi behandlar reklamationer omsorgsfullt, och vårt mål är att slutresultatet är rättvist.
Vi behandlar reklamationer i den ordning som vi får dem. Det tar cirka 1–2 veckor att behandla en reklamation.
Du ska meddela reklamationens orsak/grund, ärendets nummer, bilens registernummer, tidpunkten när kontrollavgiften meddelades och din kontaktinformation så att vi kan skicka vårt svar.
Efter att du skickat en reklamation behöver du inte betala den aktuella kontrollavgiften innan du fått vårt skriftliga svar.
En kontrollavgift som Aimo Park meddelat är inte en bot eller en offentligrättslig felparkeringsavgift som påförs av en kommunal parkeringsvakter.
Det är fråga om rätten hos en innehavare till ett enskilt parkeringsområde att meddela avtalsvillkor för parkeringen. Villkoren meddelas klart och tydligt på skyltar som Aimo Park ställt på området. I fråga om boendeparkeringar finns villkoren också på det parkeringstillstånd som ställts till hyresgivarens förfogande.